Weer op pad - Reisverslag uit Westerhoven, Nederland van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu Weer op pad - Reisverslag uit Westerhoven, Nederland van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

Weer op pad

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

17 Juli 2013 | Nederland, Westerhoven

Het caminobloed kruipt waar het niet gaan kan.
Een virus waarmee je wordt besmet en dat zo nu en dan de kop op steekt.

The best way to cure homesickness is going back on the Camino.

The website is in dutch, maybe google translate can help you understand it.

Nadat we onze pelgrimskleren in Finisterre hadden verbrand was de Camino helaas voorbij en kon de Camino van het normale leven weer beginnen, maar helemaal normaal wordt het daarna nooit meer!

Terug in Westerhoven,
In Westerhoven kennis gemaakt met mensen die ons op weg hebben geholpen om ons steentje bij te gaan dragen aan de activiteiten binnen de gemeenschap en rondom de kerk van Westerhoven. Trudy naar het kerkkoor en Pieter naar de tuinkabouters voor het onderhoud van de tuin van de kerk en de pastorie.

De ontmoetingen,
Terug in Nederland weer veel ontmoetingen gehad met vele Nederlandse pelgrims, waarbij we samen veel herinneringen konden delen. De thuiskomst van Hans en Jacqulien. Een bezoek en de wandeling met Ineke en Ben en de onverwachtse ontmoeting met Joke waren ook heel gezellig. En ook de contacten met Renee zijn altijd weer een verademing om weer in gedachten terug te gaan naar de Camino.

Naar Parijs,
Thuis gekomen direct het plan opgevat om Dominique te gaan bezoeken, met Dominique hebben we vanaf Bourgos tot Finisterre de Camino beleefd en was voorons een VIP (very important pilgrim).

Naar Rome,
Barbara trouwde op 14 december, bijzonder dat we dat mee hebben kunnen maken en dat we ook Chantal en Dominique daarbij hebben ontmoet.

Naar Spanje,
Dankzij de moderne communicatie (skype) in contact gekomen met Dick en Emmy. Direct geboekt en een heerlijke week gehad aan het strand in hun geweldige appartement, genoten van de gastvrijheid en het plezier wat we onder het genot van een biertje hebben gehad.

Feest,
Er is natuurlijk altijd wel een reden voor een feest, maar dit keer was wel heel bijzonder om 75 mensen uit te kunnen nodigen, mensen die we op ons huwelijkspad zijn tegengekomen en waar we nog steeds vaak aan terug denken.

Handel,
Trudy loopt mee in de processie van Valkenswaard naar Handel, 40 km heen en de volgende dag 40 km weer terug naar Valkenswaard. Onderweg is er veel gezongen samen met nog 1400 andere processiegangers. Een aparte ervaring.
Pieter pakt de trein naar Stavoren, haring eten bij Doede en weer 5 uur in de trein om thuis te komen. Geweldig om in Stavoren te zijn en iedereen weer te ontmoeten. Alsof we niet weg geweest zijn.

Reünie, eind juni.
Tijdens de Camino ontstaat er een hechte band, wat bleek uit het bezoek van Barbara en Dominique aan ons. Met elkaar in de Pelgrims Hoeve in Vessem gelogeerd, waar we een kort, maar geslaagd weekend hebben beleefd met elkaar.

Op dit moment hebben we een drukke periode met het gezin van Leontine en Pim in huis, maar nu is er even gelegenheid om er tussenuit te gaan.

Nieuwe Camino,
Na lang aarzelen, omdat geen enkele Camino hetzelfde zal zijn, gaan we morgen op pad om in Le Puy en Velay een voor ons nieuwe pelgrimstocht te beginnen. Nieuwe wegen, nieuwe plaatsen, nieuwe ontmoetingen en weer door mooie natuur.

We houden jullie weer graag op de hoogte van onze pelgrimstocht via deze website en we kijken uit naar jullie reacties. We gaan een week of drie op pad.

We wensen jullie allemaal een fijne vakantie en nemen jullie mee in onze
gedachten.

Bon Camino, Pieter en Trudy

• 19 Juli 2013 - 08:23

Paul Beving:

Wat helemaal fijn dat jullie weer onderweg zijn! Hoeveel km is het dit keer? Mijn broertje Joep gaat ook weer Santiago, het blijft kennelijk trekken! Ik wens jullie een fijne tocht toe! Paul