Partiamo Finalmente - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu Partiamo Finalmente - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

Partiamo Finalmente

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

15 Juni 2015 | Nederland, Eersel

15-06-2015

Lieve familie, vrienden en bekenden.

Ja hoor, het is weer zover! We zijn opnieuw gegrepen door het wandelvirus.
Zoals jullie vast wel weten zijn we vorig jaar naar Rome gelopen.
De tocht houdt voor ons niet op bij Rome, dit jaar proberen we om vanaf Rome naar zuid Italië te lopen. Zie het kaartje op de bijgevoegde foto van de Via Francigena del Sud.
Deze oude pelgrimsweg maakt onderdeel uit van de route naar La Terra Santa en Jeruzalem.
Niet het vertrek of de aankomst, maar het onderweg zijn, metafoor voor ons aller leven, is wat ons zo aantrekt. Maar ook tegenslagen overwinnen, doorzetten en alle weersomstandigheden het hoofd bieden horen er onlosmakelijk bij.
Vandaag vliegen we naar Rome om van daaruit op pad te gaan op de Via Francigena del Sud. Een tocht van 800 km van Rome naar Finibus Terra bij Santa Maria di Leuca in de hak van Italië.

We vertrouwen erop de tocht weer in goede gezondheid te mogen volbrengen. Kijken er naar uit onze vrienden in Rome weer te ontmoeten, onderweg weer vele gewoon bijzondere mensen tegen te komen, mooie natuur te aanschouwen en veel van de cultuur en de historie te leren kennen.

De voorbereidingen hebben dit jaar vooral bestaan uit het volgen van het 2de jaar van de cursus Italiaans door Trudy. Veel lezen over de routes en de bezienswaardigheden onderweg.
De mogelijkheden voor overnachting zijn ook onderzocht aan de hand van de gegevens die we van Monica D’Atti mochten ontvangen (schrijfster van een boek over de Via Francigena del Sud).
Voor de eerste 2 nachten kunnen we terecht in Rome in de pelgrimsopvang, daarna vertrekken we voor de eerste etappe richting Marino.
Vlak voor Marino hebben we inmiddels een onderkomen gevonden en afgesproken. Prettig om er even in te komen. De rest van de tocht zullen we wel zien waar ons bed staat.
We hebben voor de totale tocht 6 weken uitgetrokken met als einddoel Santa Maria di Leuca, het zuidelijkste puntje van de hak van Italië in de provincie Puglia.
Op 30 juli vliegen we weer terug vanaf Bari naar Amsterdam.

We wensen jullie allen een mooie zomer, we nemen jullie allemaal in gedachten mee op reis en hopen jullie na onze tocht weer in goede gezondheid te treffen.
Ultreya! ( pelgrimsgroet: ga heen en reik ver)

• 15 Juni 2015 - 08:27

Yvonne:

Hoi Pieter en Trudy

Niet alleen een wandelvirus dat jullie hier toe aanzet, maar dat wisten we allemaal al.
    Knap van jullie, dat komt nog wel eens verder dan het puntje van de laars of een hakje zetten en nog even dan wordt het echt Jeruzalem.
    Chapeau en goede reis en geniet vooral
    Knuf en sterkte en ook succes van Hans gewenst

• 15 Juni 2015 - 09:32

Annemieke Bollen:

Goede reis en succes met alles.

• 15 Juni 2015 - 10:42

Fam.:

Wat dapper! Wij ( en ongetwijfeld velen met ons!) bewonderen jullie. Wij wensen jullie natuurlijk een weer "wonderlijke" ervaring toe!
    De thuisblijvertjes in Leidschendam

• 15 Juni 2015 - 11:06

Ciska:

We wensen jullie gezondheid, mooi weer en veel avontuur. want dat zit jullie in het bloed. Geweldig ! Ga jullie zeker weer volgen vanaf de zeeroute.
    veel liefs en een dikke knuffel.xxx

• 15 Juni 2015 - 13:05

Joop En Nel:

Trudy je foto staat ingelijst op de kast.
    Fijne tijd samen en....ik ga Joop "alles"voorlezen.

• 15 Juni 2015 - 13:53

Renske:

Goeie reis en ik wens jullie veel mooie dingen op jullie pad XR

• 15 Juni 2015 - 15:52

Emie Le Noble-Wempe:

Buon viaggio in het wonderschone Italia. Tanti saluti Emilia ed Adriano

• 15 Juni 2015 - 17:59

Korine:

En wederom wens ik jullie weer vele mooie (ont)moet momenten......

• 15 Juni 2015 - 18:30

Noud Maas:

Goed om te lezen dat jullie weer 'on track' zijn.

Twee weken geleden heb ik jullie in volle pelgrimsuitrusting gespot in Bergeijk; had toen al het idee dat de start niet lang meer op zich zou laten wachten.

Mooie pelgrimstocht toegewenst,
    Noud

• 15 Juni 2015 - 20:54

Mieke:

Lieve Schatten,

Een paar mooie dagen in Rome en voor de rest van de reis mooie ontmoetingen!

• 15 Juni 2015 - 21:55

Corry :

Geweldig dat jullie weer op pad zijn. Met veel plezier ga ik jullie tocht volgen. Een heel fijne tijd gewenst en mooie ontmoetingen onderweg. Corry

• 17 Juni 2015 - 07:40

Joke Van Erp:

Lieve Trudy en Pieter,

Geniet weer van iedere stap op jullie pad. Wat geweldig om weer onderweg te kunnen zijn. Ik wens jullie heel veel wandelplezier en super zonnige dagen toe met veel bijzondere ontmoetingen van mooie mensen. Buen viaggio!!!.

• 18 Juni 2015 - 11:27

Mia Bolck:

Fijn dat jullie weer goed zijn aan-gekomen en ik hoop dat je weer veel avontuurtjes zult beleven.