Rome wat een bruisende stad - Reisverslag uit Trastevere, Italië van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu Rome wat een bruisende stad - Reisverslag uit Trastevere, Italië van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

Rome wat een bruisende stad

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

29 April 2016 | Italië, Trastevere

28 april '16 Happy birthday baby, happy birthday to you

Nienke viert haar 6e verjaardag vandaag! De taart met slagroom èn 6 kaarsjes ontbreekt niet.
In de ochtend ontbijten we met Barbara samen en dan naar de St. Pieter. Altijd weer indrukwekkend, maar oh wat veel mensen zijn er. We houden het snel voor gezien.
We blijven er niet lang en eten taart en een boterham in onze huiskamer bij de zusters.
David Starr logeert ook bij de zusters. Hij is fotograaf en is bezig foto's van het leven in Rome te maken voor een expositie. David komt uit Australië. En zo hebben we elkaar weer veel interessante zaken te vertellen.
In de avond strijken we neer bij 'da Otello' en worden we verwend met de heerlijke Cucina Italiana.
Wat een leuke verjaardag!

29 april '16 Rome, stralend blauw, lekker temperatuurtje.

Al weer de laatste dag dat de kinderen in Rome zijn. Wat een stad! We gaan naar de bakermat van onze beschaving, het Forum Romanum. Helaas is de tijd te kort om naar binnen te gaan.
Dat houden we te goed voor een volgende keer.
Wat hebben we gezellige dagen gehad met elkaar!! Zo veel gezien en zo heerlijk relaxed.
Lieverds, bedankt nogmaals hè!
We brengen de kinderen naar de trein en nemen daar afscheid van ze.
Goede reis, maar afscheid nemen is dan altijd weer lastig.
In de middag met onze trolley's naar het postkantoor voor verzending naar Assisi. Zo gepiept! Voor €27,80 sturen ze de koffertjes op. Hoeven we dus mooi niet te sjouwen. Ze willen nog wel even weten wat er in zit: vestiti? ( kleding) Si!
Voor wie het niet weten: in Assisi gaan we nog een poosje de schoolbanken in voor een cursus Italiaans. En om dan met je wandeltenue rond te blijven banjeren, dat lijkt ons niet zo leuk.

• 29 April 2016 - 22:13

Nel Dinklo:

vandaag voor het eerst jullie verslag gelezen.Een mooie afleiding. Rome,roept ook bij mij mooie herinneringen op! Ben benieuwd naar het vervolg. Een koude,natte groet vanuit Eersel. Nel

• 30 April 2016 - 15:17

Marieke Schoordijk:

Wauw, wat leuk om met de familie deze mooie aftrap te maken. Leuk ook om zo en passant te zien hoe het allemaal groeit en bloeit!
    Dat is ook hier alle dagen feest met Sophie nu 15 en Carolien bijna 13. Heerlijk vakantiegevoel nu de meiden vrij hebben van school, ook al gaat ons werk gewoon door.
    Ik zie weer uit naar jullie mooie ervaringen op doorreis. Wens jullie een goede reis zonder blessures.

Hartelijke groet, Marieke

• 01 Mei 2016 - 12:25

Mia Bolck:

Is alles goed verlopen tot en met heden? Hier kun je nog steeds met de winterjas lopen helaas.Ik hoop dat jullie beter weer treffen.

• 04 Mei 2016 - 15:57

Mia Bolck:

Hoe gaat het? Ben je nog niet aan het lopen of hebben jullie start-problemen.Hier is het inmiddels ook mooi weer en dat blijft voorlopig zo.Geniet er van en pluk de dag.groetjes mia.