Een goed begin - Reisverslag uit Trastevere, Italië van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu Een goed begin - Reisverslag uit Trastevere, Italië van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

Een goed begin

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

28 April 2016 | Italië, Trastevere

26 april '16 Eersel -Rome 2400 km
Kwestie van overeind blijven.

We gaan het opnieuw proberen! De keus is gevallen op de Via di Francesco. Van Rieti naar Assisi in de voetsporen van San Francesco. Als alles 'loopt' zoals we zouden willen, dan wordt het een afwisselend verblijf hier in Italië. Daarover later.
Vanmorgen met Léontine, Pim, Koen en Nienke al voor dag en voor dauw naar Zaventem. Het is daar nogal chaotisch en onoverzichtelijk, maar allee hè menneke een mens moet nie mopperen, want het gaat echt okay. De kleintjes hebben hun luchtdoop geweldig doorstaan.
In Rome krijgen we een zeer hartelijk welkom door de gastenzuster Zr. Anna. Fijn om hier weer terug te zijn. Bij aankomst krijg ik van Nienke een cadeautje. Praktisch voor de rest van de vakantie: een anti-slipmatje voor in de douche!!!!!
Straks duiken we Trastevere in voor een spaghetti carbonara o.i.d. en een biertje.
Hoor net dat Frits geridderd is! Hulde! Je verdient 'm Frits, wel honderdvoud!
Ciao, a dopo! ( tot later )

27 april '16 Rome èn Koningsdag

Een beetje uitgeslapen. Voor het ontbijt strijken we neer in een bar. Ze hebben er allerlei lekkere cornetto's, koekjes om van te smullen, thee en koffie. We laten het ons allemaal goed smaken.
Dan gaan we de stad in. Het is, naar ons begrip, uitermate druk hier in Rome. Het weer is aangenaam, wat wisselend bewolkt. Overal in de stad op drukke plekken of belangrijke gebouwen staan volledig uitgeruste militairen te patrouilleren met de Uzi voor de borst.
Piazza Navone, het Pantheon, Trevi fontein en de Spaanse trappen komen aan de beurt.
Al die blote mannenfiguren, die wil Nienke ook wel eens wat dichterbij bekijken. We treffen nog een mooie tentoonstelling in de kerk van San Ignazio di Loyola met de titel ' naar de wortels van het leven'.
Prachtige in koper 'gebeeldhouwde' bomen met inspirerende en ook appellerende teksten erbij.
In de avond treffen we Barbara, onze medepelgrim van de Camino. Een gezellig weerzien.
Het is een mooie dag geweest.

• 28 April 2016 - 16:27

Mieke Wartna:

Hallo allemaal,
    Nienke van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat is het vanavond pizza!? Ik hoop dat jullie een paar mooie dagen in Rome hebben. De temperatuur is bij jullie stukken beter dan hier! Veel plezier!

• 28 April 2016 - 17:07

Erik Wartna:

Caro Trudy e Pieter molto divertente nelle belle lezioni Italia e italaanse siete come me riesco facilmente, molto bella vacanza ea presto saluto Erik Wartna

• 28 April 2016 - 18:55

Emie:

Ha Trudy en Pieter,

Wat leuk en goed dat jullie weer aan de kuier gaan. En dan nog wel de Franciscus route. Je weet toch wel dat Assisi op een half uur met de auto vanaf Gubbio ligt? Als het in jullie mogelijkheden ligt, zou een ontmoeting wel heel leuk zijn wat ons betreft. Wij vertrekken echter op 13 mei al naar NL en blijven dan zes weken in Delft. Enfin, weet dat jullie welkom zijn als het in onzs en jullie schema past.

Gisteren waren wij in Rome! We hadden elkaar wel tegen kunnen komen, wat zou dat grappig geweest zijn. Vanmorgen vroeg zijn we daar vandaan naar Malaga gevlogen voor een paar dagen vakantie en het opzoeken van vrienden die hier onlangs naar toe emigreerden.
    We gaan jullie graag weer volgen, wensen jullie een mooie tijd toe en wie weet ci vediamo in ITALIA, groet ook van a3, Emie