De laatste loodjes - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

05 September 2012 | Spanje, Pedrouzo

3-9-12 Airexe naar Melide, 22 km. Een goed besluit om wat kleinere etappes te lopen. Het psychologische aspect van de laatste loodjes gaat meespelen, ook de afstand in de gids klopt niet, 22 i.p.v. 17 km. De omgeving blijft boeiend. Het weer is perfect en dat blijft voorlopig zo! Even niet aan denken om in de poncho Santiago binnen te lopen. We lopen weer met z'n vieren op, erg gezellig. We stoppen in Melide, de stad bekend om zijn'pulpo'. Pulpo is vis en wel de armen van de inktvis met zuignapjes en al eraan. Pieter heeft het al een keer aangedurfd, maar ik heb me er nog niet toe kunnen zetten. Toch schijnt het erg lekker te zijn. Het zal weer een menu peregrino worden, hoewel we daar een beetje mee klaar zijn. Altijd en overal dezelfde menu's. Maar een pelgrim mag niet klagen.

4-9-12 Melide naar Arzúa, 13,5 km. Een korte etappe door een bos met eucalyptus bomen. Het ruikt er heerlijk. In een dorpje, tijdens de koffiestop, hebben we een leuke ontmoeting met Ito, een pelgrim uit Japan. Hij is vol ontzag als hij hoort hoeveel km's we allemaal al in de benen hebben. In Japan schijnt er ook een pelgrimsroute te zijn en hij heeft als taak deze route weer nieuw leven in te blazen. Hij draagt een leuke originele Japanse pelgrimshoed. Even mee op de foto. Arzúa is de stad bekend om zijn queso (kaas). Errrg lekker. Het is ineens weer erg druk met pelgrims, nu de Camino Primitivo en de Camino del Norte hier bij de Camino Francés samenkomen.'s-Avonds is er weer pelgrimsmis. Ook al verstaan we er weinig van, het geeft een speciaal gevoel van verbondenheid zo veel pelgrims in de kerk bij elkaar te zien. Nog 2 dagen tot Santiago, 40 km. Het komt nu wel heel dichtbij.

5-9-12 Arzúa naar Pedrouzo, 20 km. Onze voorlaatste dag en dan zijn we er! Dit hebben we niet kunnen dromen.
We hebben allemaal een dubbel gevoel, ons doel bijna bereikt, maar ook een einde aan het luie, eenvoudige leven van de pelgrim. Morgen gaan we genieten van iedere stap en hopen rond 13.00 in Santiago te zijn. Er hangt een webcam op het plein voor de kathedraal en om 14.00 gaan we daar staan zwaaien.

• 05 September 2012 - 23:21

Thomas:

Ik ga kijken!!!

• 05 September 2012 - 23:36

Yvonne:

Nou dit laatste dag zal een superdag worden. Veel succes en zwaai ze.

• 06 September 2012 - 00:04

Idi:

Hoi Pieter en Trudy

Wat goed om te lezen dat jullie doorgezet hebben. Wij zijn op 23 augustus met onze fietsen aangekomen in Fatima. Wij hebben jullie ontmoet in Punta la Reina. Jullie hadden het toen moeilijk met alle drukte op de spaanse camino, maar zo te lezen is dat goed gekomen. Wat geweldig zeg dat jullie er nu bijna zijn. Heel veel plezier morgen bij jullie aankomst op het plein. Geniet van de glorie!

Hartelijke groet
    Idi en Koos van der Meer,
    www.wijfietsenvoorghana.nl

• 06 September 2012 - 09:38

Ciska Homan:

Gefeliciteerd met het behalen van jullie doel ! Ik heb erg genoten van de verslagen. Zal het missen, zoals jullie deze mooie tocht gaan missen. Maar herinneringen en vrienden blijven! Geniet van de aantocht. Volgens mij moeten jullie de zakdoeken bij de hand houden.
    Diepe buiging voor jullie beiden!!!!
    Gauw tot ziens. Love you!!

• 06 September 2012 - 12:22

J Van T:

Heel veel succes met de laatste stappen naar SdC. Liefs,
    Jeltje

• 06 September 2012 - 20:34

Miekewartna:

Lieve schatten,

Ik heb een kaarsje gebrand tijdens jullie laatste etappe. Het zal wennen zijn nu er geen wandel etappes meer zijn. Maar een geweldige ervaring rijker. Wat een Kracht heeft het jullie gegeven. Genietvan een paar mooie dagen in Santiago de C. Innige omhelzing.

• 07 September 2012 - 11:09

Kees Kooij:

Hallo Pieter en Trudy,
    Van harte gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep!!
    We vinden het fantastisch wat jullie gepresteerd hebben.
    Het zal wel lastig worden om straks weer thuis te zijn, maar ook weer fijn om dicht bij de kinderen te zijn.
    Nogmaals onze gelukwensen en we horen wel weer wanneer jullie in Nederland zijn he?
    Hartelijke groet,
    Kees/Bep