Good Bye and Hello - Reisverslag uit Westerhoven, Nederland van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu Good Bye and Hello - Reisverslag uit Westerhoven, Nederland van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

Good Bye and Hello

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

18 September 2012 | Nederland, Westerhoven

10-9-12 Goodbye en hello! Vandaag is het dan zover. Tijd om naar huis te gaan. We drinken nog even een kop koffie met elkaar in de stad. Dan wordt het tijd om afscheid te nemen van Dominique. Hij gaat een dag later naar huis dan wij en daar heeft hij het moeilijk mee. We knuffelen hem allemaal flink en bedanken hem voor zijn aangename gezelschap de afgelopen tijd. We leerden hem kennen toen hij langs de weg, even voorbij Burgos, in een regenbui, stond te stoeien met zijn poncho. Zullen we even helpen? De rest van Spanje zijn we met elkaar opgetrokken en hebben menig gezellig uur met elkaar doorgebracht en heel wat afgelachen. Zijn humor en zijn typische 'allo, allo' Engels zijn allercharmantst.
Dat is een van de moeilijke dingen op de Camino, het weer afscheidnemen van mensen, waar je een fijne tijd mee hebt doorgebracht. Dominique woont in Parijs, dus een mooie reden om daar eens naar toe te gaan.
Barbara gaat met ons mee naar het vliegveld, zij vliegt net als wij naar Barcelona en daarna naar Rome. Zij is onze steun geweest in de communicatie, want ze spreekt vloeiend Spaans, Frans en Engels. Daarnaast ook een fijne vrouw om mee op te trekken. In december gaat ze trouwen en dan willen we eigenlijk wel naar haar huwelijk. Ach wat betekenen afstanden tegenwoordig, dus wie weet?
Op het vliegveld scheiden onze wegen, zij checkt in voor Rome en wij voor Amsterdam. Ciao Barbara, mille grazie. Een stevige omhelzing en dan is ze weg.
Om 21.05 zijn we op Schiphol. Een complete verrassing voor ons, maar daar staan Mieke, Carie en Ben ons op te wachten met een mooie bos bloemen. Hello! Na even wat gedronken te hebben met elkaar nemen we de trein naar Eindhoven. Heerlijk om daar Leontine weer te zien. We komen in een prachtig versierd huis thuis. Het zal ff wennen zijn, maar we gaan de site verder van foto's voorzien, dus we blijven nog even ' in the mood'.

• 18 September 2012 - 21:19

Marieke:

Lieve lopers,
    Ik vroeg mij vandaag af hoe het jullie zou gaan na de landing en weer met allebei de benen op de Brabantse bodem. Prachtig die beeldencollectie, maar de taart spant de kroon.
    Wij zijn hoopvol gestemd tav aanslaan therapie.
    Liefs, Marieke

• 19 September 2012 - 05:39

Willem Van Ameijde:

Mooi dat jullie weer veilig thuis zijn, een geweldige ervaring rijker en ontelbare mooie herinneringen om op terug te kijken.
    Welkom thuis en gedankt voor de mooie reisverslagen.
    Houdoe, Willem

• 19 September 2012 - 09:34

Ciska Homan:

Alweer thuis !!!
    De rugzak uitgepakt en staat daar weer op zijn plekje.
    Die rugzak heeft alles gezien en alles gehoord.
    De rugzak is nat van regen en zweet.
    De rugzak is moe.
    De rugzak werd vervloekt.
    Maar de rugzak zit vol herinneringen en zal nooit meer leeg zijn.
    Die rugzak zal je vriend voor het leven zijn.

• 19 September 2012 - 11:30

Renske :

Hallo P en T
    Geweldig om te lezen hoeveel deze reis jullie gebracht heeft, dat nemen jullie mee.
    Doeiii, tot ziens in Stavoren
    Liefs Renske