De voorbereidingen - Reisverslag uit Westerhoven, Nederland van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Westerhoven, Nederland van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: ffkuieren

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

11 Maart 2012 | Nederland, Westerhoven

Hallo lieve mensen,
T: Al een aantal jaar loop ik met de gedachte rond om de pelgrimsroute richting Santiago de Compostella te lopen. Iedere keer wanneer ik er over las, dacht ik dat zou ik ook wel willen! Lopen, op jezelf aangewezen zijn, het onbekende tegemoet, genieten van de natuur, mensen ontmoeten en jezelf tegenkomen, de moed niet verliezen als het zeikt van de regen, je voeten zeer doen enz. Een paar jaar geleden ben ik in St. Jacobusparochie begonnen en een aantal losse etappes gelopen tot aan Tongerlo, Belgie.En nu is het dan zover! Pieter en ik gaan samen verder lopen.
P: De voorbereidingen zijn in volle gang, al heel wat kilometertjes gemaakt. Een rondje Kempervennen gelopen met 10 kg in de rugzak. Valt best mee als je hem goed om doet, dus eerst op je heupen laten rusten en daarna de rest van de banden vastzetten. Diverse bezoeken aan het Genootschap van St. Jacob gebracht en daar veel kennis en inspiratie opgedaan. Route uitgestippeld en logies voor de eerste nachten geregeld.
Op 18 maart 2012 trekken wij de stoute wandelschoenen aan en starten we vanaf de abdij van Tongerlo in Belgie de route naar Santiago over de Via Monastica. Fons en Sjaan brengen ons 17 maart naar Tongerlo, waar we de avondmaaltijd gebruiken en meteen gescheiden worden van tafel en bed. Ze hadden nog 2 eenvoudige studentenkamertjes beschikbaar.
Het plan is voorlopig 2 weken achtereen te lopen tot aan de Franse grens en te kijken hoe het allemaal gaat en of deze oude lijven hier wel tegen kunnen. Een testcase dus. We zien het allemaal wel gebeuren en wachten maar af hoe e.e.a. zich aandient. Begin april zijn we weer thuis en beslissen dan of we eind april weer verder gaan.
We zijn via Pieter's mobiel bereikbaar, dagelijks tussen 18.00 en 20.00 uur, overdag staat de mobiel uit.
Via ffkuieren.waarbenjij.nu houden wij jullie op de hoogte van ons wel en wee. Tot gauw, Pieter en Trudy

• 16 Maart 2012 - 18:22

T&J: