Dat loopt wel los - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu Dat loopt wel los - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

Dat loopt wel los

Door: Pieter en Trudy

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

18 April 2012 | Frankrijk, Rocroi

16-04-12 Vierves sur Virion naar Rocroi, 24 km en 34671 stappen. Nooit gedacht dat wij in 2 dagen in Rocroi zouden zijn. Eigenlijk zijn we wel bikkels! We worden weer voorzien van uitgelezen weer, wisselend bewolkt met zon, zo 11 gr. Wind in de rug. De wandeling gaat de gehele dag door loof- en naaldbos.
Genoeg kachel- en mastenhout. We komen 5 medepelgrims tegen! Een ervan loopt in omgekeerde richting en is op weg naar huis. Ze zijn er dus toch!  We slapen in het tuinhuisje met 2 stapelbedden. Erg Spartaans, maar een pelgrim is blij met elk dak boven zijn hoofd. We slapen wonderwel goed.

17-04-12 Rocroi naar Aubigny-les-Pothees, 21,8 km, 31663 st. Snijdende koude wind pal op de kop, bossen en velden. Hoe kan het onderdak per dag verschillen en dan heb ik het niet over de prijs. Hier is de ontvangst als een warm bad. Ze doen zelfs onze was! Er is ook een binnenzwembad, maar niet in gebruik.
Het eten is overheerlijk en in ons beste Frans praten we er lustig op los. Alweer een bijzondere dag met bijzondere mensen, Marie José en Jean Marie.

• 18 April 2012 - 11:57

Yvonne De Boer:

Nou jullie zijn zeker bikkels en ik vind het erg leuk om te lezen en naar de foto;s te kijken.
    Bewondering trouwens, maar ook, wat een fijne manier om contact te hebben.

Ik hou het nog steeds bij vierdaagse Alkmaar en de Dam tot Dam wandeling dit jaar.

Heel veel succes maar vooral lekker wandelweer gewenst, niet te warm niet te koud, ik duim

• 18 April 2012 - 12:38

Mieke Wartna:

Ha, lieve schatten, Ik had het weerbericht voor Frankrijk gezien met veel regen, maar dat schijnt gelukkig mee te vallen. Wens jullie lekker wandelweer en veel mooie contacten. Ik mis jullie. Mieke

• 19 April 2012 - 10:43

Hermien:

Hoi Pieter en Trudi. Las jullie stukje in het Stavers krantsie. Veel plezier en succes met jullie tocht!

• 20 April 2012 - 12:53

Marieke Schoordijk:

Leuk te lezen, ik ben diverse malen in die prachtige streek geweest. Hoop dat het weer snel opklaart. Groetjes, Marieke