Onderweg naar Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu Onderweg naar Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Reims

Door: Pieter en Trudy

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

21 April 2012 | Frankrijk, Reims

18-04-12 Aubigny-les-Pothées naar Lalobbe, 23 km. Nieuwe ervaring: het regent! We doen de poncho's aan en blijven goed droog. Het pad is erg zompig en je schoenen blijven vastzitten in de modder. In de middag weer zon. We logeren bij Danielle en Claude, wat een prachtig en vooral gezellig huis in the middle of nowhere. Opnieuw vertroeteld! We zijn aangenaam verrast door het niveau van onze conditie, maar niet te vroeg juichen. Blarenbarometer: 0

19-4-12 Lalobbe - Chateau Porcien, 29 km! Heel veel stappen!
We lopen langzaam maar zeker de Ardennen uit en komen richting Reims. Bossen en heuvels maken plaats voor een glooiend landschap met felgele koolzaadvelden. Prachtig! Ja, maar dan die Franse dorpen hier in het noorden. Oud, vervallen en uitgestorven. Niets te beleven en geen winkel of café te bekennen. Alle jeugd is weggetrokken en er wonen voornamelijk oude mensen Onderweg Hans en Jacqueline weer tegengekomen. 's-Avonds met elkaar en Johan, een Belgische pelgrim, gegeten. Een gezellige avond geworden.
Oei, warm water vergeten voor de koffie van morgenvroeg. Daar brandt nog licht, we bellen aan en gaan met warm water weer naar ons nachtverblijf. De mevrouw vroeg bezorgd of we al gegeten hadden!
We slapen in de kleedkamer van de plaatselijke voetbalclub, wel gratis!!! Onderscheid moet er zijn, we slapen in de kleedkamer van de 'visiteurs', de bezoekende club.

20-4-12: Ontbijten op de middenstip. Niet koud gehad, dankzij goede verwarming. Het enige dat ontbrak was een bed, slapen op het matje dus. Vandaag van Chateau Porcien naar Bazancourt, 25 km, maar door een foutje werden het er 27,6 en 40126 st. Wel lichtelijk total loss bij aankomst.
Via de site krijgen we allerlei leuke reacties, hartverwarmend, dat jullie zo meeleven! Echt een steun in de rug. Morgen naar Reims.

• 22 April 2012 - 09:51

Thomas:

Leuk te horen dat het zo goed gaat, ook benieuwd naar nieuwe foto's trouwens! Veel plezier en bellen binnenkort even.

• 22 April 2012 - 12:46

Mieke Wartna:

Ha lieve Pieter en Trudy,
    wat leggen jullie per dag een grote afstand af en ik krijg de indruk dat het allemaal gladjes gaat. Wat een belevenis. Dikke kus Mieke

• 23 April 2012 - 06:46

Nynke:

Wat een bikkels zijn jullie! 25km p.d. dat is nogal wat. Heb je al plannen voor een nieuwe tocht? dit gaat zo snel.
    Gisteren Frits jarig, partijtje bij hem thuis met gerookte vis van Feike, vreselijk lekker. Hagelstenen en zon, verder alles goed. Posthoorn is dicht, kan niet uit, zeggen ze.
    Groeten en loop ze!