Nat van de regen en het zweet - Reisverslag uit Vitry-le-François, Frankrijk van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu Nat van de regen en het zweet - Reisverslag uit Vitry-le-François, Frankrijk van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

Nat van de regen en het zweet

Door: Pieter en Trudy

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

29 April 2012 | Frankrijk, Vitry-le-François

27-4-12: Ou est mon jupe de pelerin?: Chaussee naar Vitry-le-Francois, 16,2 km en 23523 st. De dag begint met droog weer, maar bij Soulange begint het flink te regenen. Onze pelgrimsjurken maar weer aan. Ineke, die met ons oploopt, kan haar poncho niet vinden. Drie keer de rugzak omgekeerd, geen poncho. Hotel gebeld, ja daar is hij blijven liggen . Tien minuten later wordt haar poncho door onze gastvrouw met de auto afgeleverd. Dat is dus de Camino, iedereen is bereid je te helpen. Verder loopt Dineke mee, zij loopt een sponsortocht voor o.a. het KWF, nadat ze afgelopen jaar voor kanker is behandeld. Chapeau!! We gaan langzaam maar zeker naar het zuiden en komen in de buurt van een andere smaakstrelende streek de Bourgogne. Ondanks het slechte weer blijft de stemming goed. Het voelt heel goed om bij je slaapplaats aan te komen, maar de volgende morgen weer op stap gaan is net zo leuk.

28-4-12 Nat wordt je toch, door de regen of door het zweet.
Allereerst, vandaag is onze kleine Nienke 2 jaar geworden. Gefeliciteerd lieve schat!
Wandeling van Virty le Fr. naar St. Remy-en-Bouzemont. St. Remy-en-Bouzemont, herhaal dat nu eens. Dat is toch ff iets anders dan Krimpen aan de Lek. 24,2 km 35075 st. Een hele leuke, maar pittige wandeling geweest. Het is droog, bewolkt en drukkend weer. Dus al dat thermo ondergoed dat kan wel uit. Dat lucht op! I.t t. voorgaande dagen lopen we weer in het vrije veld. Glooiende heuvels met koolzaadvelden. Klimmen is er dus ook bij. Al gauw gutst het zweet je van de kop. En als je denkt dat je er bent moet je nog een heel end. Ineke en Dineke lopen ook in de buurt. Heel gezellig! Ineke zit in de stress omdat ze nog geen slaapplaats heeft. We komen kleine Hans uit Emmeloord nog tegen. In het hotel zitten we gezellig met andere Franse gasten aan tafel. Sebastien, uit St. Remy zo mooi, zorgt voor een slaapplaats voor Ineke en Dineke. De camino voorziet in alle nood, zo is het maar net.

• 29 April 2012 - 07:47

Ciska:

Kom je niet af en toe een Brocante tegen? Lijkt me erg als je iets leuks ziet en je kan het niet meenemen. Ha ha! Veel plezier in het heerlijke Frankrijk xxx

• 29 April 2012 - 08:06

Yvonne:

Hee daar, het gaat lekker met jullie nietwaar? het weer kan beter, maar dat is hier ook. gefeliciteerd nog met nienke, ja, de kinderen zijn nu allebei 2, wij hebben het ook al gevierd. hier alles wel, 7 mei controle onco, heb er alle vertrouwen in. ik wandel niet zo veel, gewoon korte afstandne, 1, 1,5 uur - er gaat zoveel tijd in andere dingen zitten. heel veel groeten van hans en een goede trip gewenst, nb: 9 mei ben ik in Lisboa 4 dagen met vriendinnen, ff er tussen uit ook

• 29 April 2012 - 08:19

Henny En Ineke:

Hallo zwoegers in de goede zin van het woord want ondanks het wat mindere weer zal het wel volop genieten zijn.
    Buiten de ervaring die je bij het lopen opdoet, zoals lotgenoten ontmoeten, de natuur met al zijn elementen is er alle tijd om elkaar te leren kennen als die kennis er nog niet was (grapje).
    Geniet er van wij doen het je op dit moment nog niet na.
    Eerst maar weer eens zorgen dat er weer hard gelopen en gefietst kan worden.
    Omdat het voor ons nog even niet mogelijk is gaan wij nog maar even kijken of er ergens nog een zonnetje is. Even er lekker tussenuit.
    Nog veel prettige en mooie wandel kilometers toegewenst.
    En denk maar zo wat vandaag niet hoeft kan morgen wel. Neem lekker de tijd voor alles.

Groetjes Hen en Ien

• 29 April 2012 - 11:40

Fryda:

Hay lieverds, wat moedig van jullie hoor, smul van de verhalen. Ik kom net terug van een "luie"vakantie in Spanje, heerlijk !!! Nog veel plezier samen, succes en ik zie jullie snel ! liefs, Fridolien

• 01 Mei 2012 - 17:18

Bert Verver -Warns:

Hallo Lieve luitjes.
    Heb jullie site opgezocht en zie dat jullie al een stuk in la douce france zitten.Heb de verhalen gelezen erg leuk ,wat maken jullie veel mee op deze wandelreis,ongelooflijk. Nou ik vind het heel stoer hoor,petje af.Hier gisteren koninginnedag gevierd.max en carla waren een dagje naar amsterdam om het eens mee te maken.Heb zelf afgelopen zondag in de bediening gelopen.Leuk! Wel fijne komende dagen. Take care.tot schrijfs,hart gr.bert ( hoop red. weer!)