Koud en heel nat - Reisverslag uit La Loge-aux-Chèvres, Frankrijk van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu Koud en heel nat - Reisverslag uit La Loge-aux-Chèvres, Frankrijk van Pieter en Trudy Bollen - WaarBenJij.nu

Koud en heel nat

Door: Pieter en Trudy

Blijf op de hoogte en volg Pieter en Trudy

02 Mei 2012 | Frankrijk, La Loge-aux-Chèvres

29-4-12 St Remy-en-Bouzemont naar Lentilles, 23 km, stappen onbekend. De stappenteller functioneert niet altijd even goed. De dag begint weer regenachtig, maar al gauw klaart het op dankzij een zeer straffe wind. Opnieuw de modderpaden gemeden en langs kleine binnenwegen gelopen. Gelukkig weinig autoverkeer. In de ochtend liep ik (T) moeizaam, maar na de lunch, het rommelen aan de rugzak en een tweede stok van Dineke erbij ging het stukken beter.
Lentilles heeft een zeer fraai houten kerkje met een beeld van St. Jacob op de voorgevel. Ineke krijgt bezoek van vrienden met de camper. Onze schoenen krijgen een poetsbeurt. We slapen in de plaatselijke feestzaal, gratis en voor niets, wel op de grond en op een matje. Welteruste!

30-4-12 Modderen letterlijk en figuurlijk.
Lentilles naar Brienne-le-Chateau, 15 km, st. onbekend. Al vroeg gaan we van start maar kunnen de weg niet goed vinden. Zakken weer lekker in de modder maar komen telkens bij hetzelfde kruispunt terug omdat de weg niet goed staat aangegeven. Kost ons bijna een uur. We besluiten niet de GR route te volgen , maar kiezen voor kleine lokale binnenwegen. De GR stuurt je letterlijk en figuurlijk het bos in en laat je soms vele kilometers omlopen. We snijden vandaag ff 10 km af! In Brienne treffen we 2 Belgische pelgrims, waarmee we gezellig een biertje drinken. De omgeving is hier meer landbouwgebied met veel agrarische bedrijven. Mooi korenveld met nog groene aren gezien. Dat zie je bij ons bijna niet meer. Pieter ging als een speer vandaag en ook ik wandelde beter dan gisteren. We lopen nu al 4 dagen met Ineke en Dineke op. Gaat prima, stemming zit er goed in.

1-5-12 Dag van de arbeid, een gevallen vrouw en gevallen man. Maar meteen goed aanpakken, van Brienne le Chateau naar la Loge aux Chevre, 30 km en 43546 st. We wisten dat het een zware etappe zou worden, deels door het bos met al zijn modderpaden. We zijn nu in een streek met onafzienbare bossen, onvoorstelbaar zo uitgestrekt. Zowel Pieter als ik gingen een keer onderuit, gelukkig zonder letsel en niet in zo'n modderpoel. De vrienden van Ineke zijn met de camper in Vezelay aangekomen. Ze hebben voor ons een kaars opgestoken voor een behouden tocht. Ontroerend vind ik dat. We logeren nu in een gite pelerin, stapelbedjes in de slaapkamers, huiskamer er bij met een heerlijke warme douche. Top verblijf. Dineke haar man kwam op bezoek om spullen te brengen en heeft ons mee uit eten genomen. Wat worden we verwend! We zijn kei en kei moe, maar we hebben het toch weer voor elkaar gekregen.

2-5-12 Ou est la gare? La loge aux Chevres naar Bar sur Seine, 25,4 km 37405 st.
Vandaag komt de regen met bakken uit de lucht vallen. We hebben veel regen gehad maar zo hevig, nee! Maar goed een pelgrim gaat toch op pad. Heel gek , je zou de neiging hebben om te vragen waar het dichtstbijzijnde station is, maar de regen heeft ons niet gedeerd. We lopen langs provinciale wegen want de bospaden zijn onbegaanbaar. Aardig tempo kunnen volhouden. Van de omgeving niets kunnen zien, het zag grijs van de regen. Kolkende waterstromen vormden zich langs de weg en door de velden. Wat een water! We zitten nu op te warmen in een kroeg, want we zijn doorweekt en het hotel is nog niet open! Rare gewoonten hebben ze hier.

• 02 Mei 2012 - 17:47

Yvonne:

Nou zeg, wat een afstanden maken jullie, enorme bewondering voor jullie

het was vandaag ook regen in Brugge maar in Amsterdam redelijk mooi weer.

zal voor jullie duimen

• 03 Mei 2012 - 17:09

Korine:

Ik vind het ontzettend (nu ja ontzettend ...) knap dat jullie ondanks de regen elke dag gewoon weer door lopen. Petje af hoor !